Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Gule timer:

For folk flest. Moderat kondisjons-og/eller styrketrening med enkel koordinasjon. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.

Lilla timer:

Dette er en time som passer for litt viderekommende, men fortsatt en enkel time. På denne timen bruker vi utstyr som: Vektstang, ketlebells, strikker, trx og egen kroppsvekt.

Grønne timer:

Dette er en time for litt viderekommende som har mye koordinasjon. Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønnetimer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.

Blå timer:

Ett hakk opp fra gule timer, men fortsatt en enkel og tøff time. 

Røde timer:

Enkel og svært tøff. Enkel og hard kondisjons-og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:

For folk flest. Moderat kondisjons-og/eller styrketrening med enkel koordinasjon. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.

 

Blå timer:

Enkel og tøff. Enkel og hard kondisjons-og/eller koordinasjonstrening. Blå-timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.

Røde timer:

Røde sykkeltimer passer for deg som er godt trent. Teknisk krevende time med høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Røde timer:

BOOTCAMP:
En enkel og hard kondisjon/styrketime. Her blir det harde intervaller med bruk av helekroppen.

CAGE 30 MIN:
Cage er en hard time som passer for de med treningserfaring. Vi jobber mye med egenvekt (relativ styrke) utholdenhet og generell styrke mm. Vi bruker alt fra «cage-buret» (klatre-stativ), saler, frivekter og apparater. Timen varer kun i 30 minutter så kom ferdig oppvarmet. Timen er effektiv, intens, sosial og motiverende! Passer veldig godt også for gutta!
Instruktør: Jørgen (PT)

Gule timer:

GODT VOKSEN:
Passer for alle seniorer.Fokus på styrke og balanse.

STRAM OPP:
Enkel styrketrening der vi i hovedsak bruker egen kroppsvekt som belastning. Fokus er på mage, rumpe og lår.

AEROBIC 1: 
Aerobic 1 er en god gammeldags aerobic time hvor vi starter enkelt og bygger opp timen basert på basis steg som vi utvikler videre og videre til vi har en hel blokk med enkel koordinasjon. Det er en kondisjonstime der også de store muskelgruppene og kjernemuskulaturen blir trent gjennom øvelsene i koreografien og med jevn flyt og mange repetisjoner blir treningsutbyttet stort for både nybegynnere og de mer erfarne. Vi bygger totalt tre blokker og setter dem tilslutt sammen til en finale hvor både pulsen og stemningen går i taket.

STEP 1:
Med step'en som senter, roligere musikk og god veiledning, bygges Step 1 timen opp med basistrinn som gradvis utvikles til en enkel koreografi rundt Step'en. Timen har jevn flyt som øker i intensitet og treningsutbyttet er stort i forhold til kondisjon. Med step'en som hjelpemiddel gir det ekstra styrke til rumpe og lår, men kjernemuskulatur og de store muskelgruppene får også kjørt seg. Vi bygger totalt tre blokker og setter dem tilslutt sammen til en finale hvor både pulsen og stemningen går i taket.

LØPETIMER:
Dette er en time som utfordrer kondisjonen og passer for alle da du selv kan stille hastighet på møllen. 

Blå timer:

STYRKE 25:
Enkel trening for de større musklene i kroppen. Du bruker både din egen kropp som det viktigste verktøyet, samt utstyr for ekstra belastning. Du arbeider på ditt eget nivå og etter egen evne.

STRONG:

COREBAR HIT 30:
Hit står for High intensity training og foregår med en Corebar (stang med litt vekt). Treningen foregår i høyt tempo og med fengende musikk. Det er enkelt å følge. Passer for deg som er litt trent!

COREBAR MOBILITY 30:
Dynamiske øvelser bestående av Core/styrke og strekk/uttøying. Passer for alle!

STEP CARDIO 30:
En morsom kondisjonsøkt på stepkassen med enkle steg og trinnvis oppbygging samt peaker med høyere intensitet. Timen passer for deg som har trent litt før og krever litt koordinasjon og balanse.

STYRKE CARDIO:
Dette er en halvtime styrketrening for hele kroppen. Utholdende styrketrening med fokus på kjernemuskulaturen og de store muskelgruppene. Vi benytter ketlebells og hantler til treningen, med enkle repeterende øvelser i takt med musikken. Denne timen passer for deg som har trent litt før.

Lilla timer:

TRX:
Styrke trening i slynge. Trening for hele kroppen med fokus på kjernemuskulatur.

KETLEBELLS:
Dette er en time for deg som ønsker styrke, utholdenhet, sterkere kjernemuskelatur, fettforbrenning og smidighet. Timen passer for alle.

Grønne timer:

ZUMBA:
En time med mye dans inspirert av de latinske musikksjangerne cumbia, salsa, merengue, reggaeton. 

STEP IT UP:
En tøff time med kooirdinasjon for litt viderekommende.

CARDIO/STYRKE:

Hvite timer:

PILATES 30min:
Rolig og kontrollert styrke for mage og rygg, fokus på pust og kroppsbeherskelse. Avsluttende avspenning

GLOBAL YOGA FLOW 60 MIN:
VI blander teknikker fra øst og vest. Vi bruker teknikker fra Iyengar yoga, Ashtanga yoga, Kundalini yoga og Forrest yoga. Med disse teknikkene bygges en klasse med presisjon og flyt. Inneholder også balanse, stretching og styrke.Tren smartere, ikke hardere!

GLOBAL YOGA YIN 60MIN:
Yinyoga kjennetegnes av passive øvelser med en lett myk strekk, utført i stillhet og bevisst tilstedeværelse. Hver posisjon holdes i minst 3-5 minutter, hvilket gir oss tid til å roe sinnet. I yinyogaen ønsker vi å komme inn til kroppens fascia, bindevev, i stede for musklene. Dette oppnås ved å holde i en mellomdyp strekk over lengre tid. Hovedfokuset er på området rundt hoftene og korsryggen. Disse områdene er rike på bindevev og lagrer i følge yogafilosofien mange fysiske om følelsesmessige spenninger



Sykkel: Timebeskrivelser

Røde timer:

SYKKEL 60, 75 90: Røde sykkeltimer passer for deg som er godt trent. Teknisk krevende time med høy intensitet.

Gule timer:

SYKKEL 45: En sykkeltime i moderat tempo. En time som passer for alle.

Blå timer:
SYKKEL 60: Passer for deg som har trent fra før, enten på sykkel eller annen trening. En tøff treningsøkt.

 
Treningsveiledning En treningsveiledertime for styrke- og kondisjonsapparater. Ta kontakt med resepsjonen for å booke avtale slik at det tilpasses dine treningsønsker og behov.

Personlig Trener

Det lille ekstra.



NYHET! Modultimer i sal!

Timer i sal merket med "M" er 30 minuttersenheter som ikke inneholder oppvarming. Møt ferdig oppvarmet fra en annen time eller egentrening. Effektiv time, komprimert til kun 30 min.!

 

 

 

 

 

 



Stikk innom, vi hjelper deg i gang!





DENNE SIDEN ER UNDER REVIDERING!



Spenst Årnes
Nedre Hagavei 17
2150 ÅRNES
Tlf. 63 90 79 42
E-post aarnes@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern